INTERESSEKONFLIKT POLITIK

 

Spreadex Limited er autoriseret og lovreguleret af en finansiel myndighed til at drive en investerings virksomhed. Vi leverer en 'eksekverings tjeneste' til kunder, der ønsker spread betting af væddemål på både finansielle og sportsmarkeder. Et af kravene inden for rammerne af vores autorisation er at tage alle rimelige skridt til at kunne identificere interessekonflikter mellem firmaet og en klient i virksomheden; eller en kunde fra firmaet og en anden,  opstår der eller kan der opstå inden for vores normale forretningsforløb.

Spreadex Limited tager hensyn til alle sine kunders interesser og tilstræber sig til enhver tid for at kunne behandle dem retfærdigt. Vi vil aldrig bevidst sætte os i en position, hvor vores interesser eller vores pligt over for eksterne parter forhindrer os i at udføre vores pligter over for vores kunder. Interessekonflikter kan opstå under en række omstændigheder derfor; i forbindelse med Spreadex forretnings etik forsøger vi at sikre, at eventuelle potentielle interessekonflikter, der måtte opstå, vil blive håndteret korrekt. Vores interessekonflikt politik er gældende for alle direktører, medarbejdere og andre personer, der er direkte eller indirekte tilknyttet til vores forretning.

PRIspolitik

Vores ligetil og gennemskuelige pris ssættelses mekanisme for finansiel spreadbetting er beskrevet i vores Finansielle Spread Betting Håndbog og illustrerer en klar og brugervenlig og nøjagtigt måde, hvordan vores gebyrer beregnes.

PROCEDURER FOR HANDLING AF PERSONLIGE KONTOER

 

Det er ikke tilladt for medarbejdere hos Spreadex og deres nærmeste familier har at føre en personlig konto hos firmaet. Hvis medarbejdere ønsker at have en spread betting-konto hos et konkurrerende firma eller generelt handle med investeringer, skal forudgående tilladelse søges ved en overvågningsansvarlig eller administrerende direktør. Efter godkendelse skal kopier af alle bekræftelser videresendes til firmaets overvågningsansvarlige.

GODTGØRELSES YDELSE AF HANDLERE

 

Medlemmer af vores handelshold deltager i en seks månedlig bonus ordning, hvor bonusser fordeles til enkelte personer afhængigt af præstationenen af hele deres hold. Performance-bonusser for individuelle forhandlere er skønsmæssige og korrelerer ikke nøjagtigt med fortjenesten fra begivenheder, de handler.


Computersystemet forhindrer, at handel bookes, hvis der ikke er tilstrækkelige midler til rådighed på kundens konto, og kreditgrænser kan kun justeres af autoriseret personale med passende IT system adgangs rettigheder. Hvis en forhandler ønsker at handle, og en klient ikke har tilstrækkelige midler til rådighed på deres konto, skal  forhandleren henvise til sin senior, som  skal henvise til kreditafdelingen.


Det system, vi har, tilbyder vores kunder en vis grad af kreditbeskyttelse. Vi føler, at det er vigtigt at være proaktiv for at kunnne føre vores forretnings forhold ansvarligt. Vi er opmærksomme på vores forpligtelser over for bestemmelser , derfor tager vi en risiko baseret tilgang for at beskytte vores kunders interesser og for at kunne behandle dem retfærdigt. Vi føler, at disse procedurer mindsker enhver potentiel interessekonflikt mellem handels teamet, kredit afdelingen og klienten og hans / hendes tilbøjelighed til at pådrage sig overdreven gæld.

GODKENDELSE AF GAVER OG GODER

 

Spreadex medarbejdere må ikke uden forudgående skriftligt samtykke fra deres leder acceptere nogen form af  gave eller tjenester  af enhver art fra kunde eller leverandør af virksomheden eller fra enhver potentiel kunde eller leverandør. Bliver gaver modtaget, skal de afdækkes af en  overvågnings ansvarlig og derefter registreres i gaveregistret Derefter bliver varerne placeret  i en pulje  og distribueres årligt til personalet ved hjælp af en uafhængig afstemning.

Med hensyn til underholdning, der tilbydes af kunder og forretnings forbindelser, er der en maksimumsværdi på £ 500, hvorefter tilbuddet skal henvises til en direktør for godkendelse. Medarbejdere hos Spreadex må ikke acceptere fordele eller nogen former for goder fra enhver person, der sandsynligvis er i strid med deres pligter over for firmaet eller nogen af firmaets kunder.

MEDARBEJDER ADFÆRDSKODEKS FOR OPFØRELSE

Virksomhedens medarbejdere skal videregive eksistensen af eksterne aktiviteter, forhold eller økonomiske interesser, der kan udgøre potentielle interessekonflikter mellem firmaet og deres kunder.


Hvis der opstår en konflikt, som vi bliver opmærksomme på,vil dette blive offentligjort til den pågældende klient, inden vi leverer en investerings tjeneste. Hvis det anses for upassende at give en videregivelse til klienten for at kunne håndtere konflikten, kan vi beslutte ikke at afslutte investerings tjenesten eller stoppe med at fortsætte den situation, der giver anledning til konflikten.