INTERESSEKONFLIKT POLITIK
Spreadex Limited er autoriseret og lovreguleret af en finansiel myndighed til at drive en investeringsvirksomhed. Vi leverer en 'eksekverings tjeneste' til kunder, der ønsker spreadbetting af væddemål på både finansielle og sportsmarkeder. Et af kravene inden for rammerne af vores autorisation er at tage alle rimelige skridt til at kunne identificere interessekonflikter mellem firmaet og en klient i virksomheden; eller en kunde og en anden, der opstår eller kan opstå inden for vores normale forretningsforløb.
Spreadex Limited tager hensyn til alle sine kunders interesser og tilstræber sig til enhver tid for at kunne behandle dem retfærdigt. Vi vil aldrig bevidst sat os i en position, hvor vores interesser eller vores pligt over for eksterne parter forhindrer os i at udføre vores pligter over for vores kunder. Interessekonflikter kan opstå under en række omstændigheder derfor; i forbindelse med Spreadex forretningsetik forsøger vi at sikre, at eventuelle potentielle interessekonflikter, der måtte opstå, vil blive håndteret korrekt. Vores interessekonflikt politik er gældende for alle direktører, medarbejdere og andre personer, der er direkte eller indirekte tilknyttet til vores forretning.
PROCEDURER FOR HANDLING AF PERSONLIGE KONTOER
Det er ikke tilladt for medarbejdere hos Spreadex og deres nærmeste familiemedlemmer at føre en personlig konto hos firmaet. Hvis medarbejdere ønsker at have en spreadbetting-konto hos et konkurrerende firma eller generelt handle med investeringer, skal forudgående tilladelse søges ved en overvågningsansvarlig eller administrerende direktør. Efter godkendelse skal kopier af alle bekræftelser videresendes til firmaets overvågningsansvarlige.
GODTGØRELSES YDELSE AF HANDLERE
Medlemmer af vores handelshold deltager i en seksmånedlig bonusordning, hvor bonusser fordeles til enkelte personer afhængigt af præstationenen af hele deres hold. Performance-bonusser for individuelle forhandlere er skønsmæssige og korrelerer ikke nøjagtigt med fortjenesten fra begivenheder, de handler.
Computersystemet forhindrer, at handel blokeres, hvis der ikke er tilstrækkelige midler til rådighed på kundens konto, og kreditgrænser kan kun justeres af autoriseret personale med passende IT system adgangsrettigheder. Hvis en forhandler ønsker at handle, og en klient ikke har tilstrækkelige midler til rådighed på deres konto, skal forhandleren henvise til sin senior, som skal henvise til kreditafdelingen.
Det system, vi har, tilbyder vores kunder en vis grad af kreditbeskyttelse. Vi føler, at det er vigtigt at være proaktiv for at kunne føre vores forretningsforhold ansvarligt. Vi er opmærksomme på vores forpligtelser over for bestemmelser, derfor tager vi en risikobaseret tilgang for at beskytte vores kunders interesser og for at kunne behandle dem retfærdigt. Vi føler, at disse procedurer mindsker enhver potentiel interessekonflikt mellem handelsholdet, kreditafdelingen og klienten og deres tilbøjelighed til at pådrage sig overdreven gæld.
GODKENDELSE AF GAVER OG GODER
Spreadex medarbejdere må ikke uden forudgående skriftligt samtykke fra deres leder acceptere nogen form for gave eller tjenester fra kunde eller leverandør af virksomheden eller fra enhver potentiel kunde eller leverandør. Bliver gaver modtaget, skal de afdækkes af en overvågnings ansvarlig og derefter registreres i gaveregistret. Derefter bliver varerne placeret i en pulje og distribueres årligt til personalet ved hjælp af en uafhængig afstemning.
Med hensyn til underholdning, der tilbydes af kunder og forretningsforbindelser, er der en maksimumsværdi på £500, hvorefter tilbuddet skal henvises til en direktør for godkendelse. Medarbejdere hos Spreadex må ikke acceptere fordele eller nogen former for goder fra enhver person, der sandsynligvis er i strid med deres pligter over for firmaet eller nogen af firmaets kunder.
MEDARBEJDER ADFÆRDSKODEKS FOR OPFØRELSE
Virksomhedens medarbejdere skal videregive eksistensen af eksterne aktiviteter, forhold eller økonomiske interesser, der kan udgøre potentielle interessekonflikter mellem firmaet og deres kunder.
Hvis der opstår en konflikt, som vi bliver opmærksomme på,vil dette blive offentligjort til den pågældende klient, inden vi leverer en investeringstjeneste. Hvis det anses for upassende at give en videregivelse til klienten for at kunne håndtere konflikten, kan vi beslutte ikke at afslutte investeringstjenesten eller stoppe med at fortsætte den situation, der giver anledning til konflikten.